ツーリズム2.0時代におけるソーシャルメディア商業化に関する理論的探索

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DOI[info:doi/]
本文言語
日本語
区分
和歌山大学
掲載誌名
観光学
NCID
AA12438820
16
並び順
05
開始ページ
49
終了ページ
60
発行日
2017-03-23
標題(和)
ツーリズム2.0時代におけるソーシャルメディア商業化に関する理論的探索
標題(ヨミ)
標題(欧)
Social Media Commercialization in Tourism 2.0 : A Literature Review
作成者
著者 佐野 楓
チョシャ サノ カエデ
Author Sano Kaede
所属 和歌山大学観光学部
Affiliate Faculty of Tourism, Wakayama University
キーワード(和)
ツーリズム2.0
ソーシャルメディア・マーケティング
観光
観光客
キーワード(欧)
Tourism 2.0
Social Media Marketing (SMM)
Tourism
Tourist
NII資料タイプ
紀要論文
抄録(欧)

As a result of Web 2.0 technologies’ development, the commercialization of social media in tourism is believed as one of the "mega trends" which brought the era of tourism 2.0. This study reviews and analyzes the extant social media related research articles which were published in A+ and A journals in tourism field. Based on a content analysis, this study found that four main topics in this field which are tourist behavior, user-generated content (UGC), social media marketing, risk management and DMO, and other related but not highlighted topics. Research findings thoroughly demonstrate the essential use of social media in tourism marketing strategy, and this study also shows a research agenda for further studies.

学位授与番号
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