小学校理科磁石の性質に関する定量的実験の提案

( 最大 2000 件 )
URI http://repository.center.wakayama-u.ac.jp/metadata/3280
フルテキストURL
DOI[info:doi/]
本文言語
日本語
区分
和歌山大学
掲載誌名
和歌山大学教育学部紀要. 自然科学
ISSN
13424645
NCID
AN00257977
68
1
並び順
10
開始ページ
51
終了ページ
53
発行日
2018-01-31
標題(和)
小学校理科磁石の性質に関する定量的実験の提案
標題(ヨミ)
作成者
著者 木曽田 賢治
チョシャ キソダ ケンジ
Author KISODA Kenji
所属 和歌山大学教育学部
Affiliate Faculty of Education, Wakayama University
著者 顧 萍
チョシャ グ ピン
Author GU Ping
所属 和歌山大学教育学部
Affiliate Faculty of Education, Wakayama University
資料タイプ
紀要論文
抄録(欧)

Properties of magnets are explained in the guideline for elementary schools Science by the Ministry of Education. Forces between two magnets obey in inverse proportion to distance. This simple fact is frequently ignored by university students who will become elementary school teachers. To impress and promote of understanding inverse squire laws, a simple experiment on magnets is proposed for the students.

著者版フラグ
出版者版
Copyright(C)2011- Wakayama University. All Rights Reserved