ID | 1245 |
FullText File | |
Title Alternative | Relationships between Students' Attitudes toward Mathematics and Students' Perception toward Parents'Feelings about Mathematics and Mathematics Learning
|
Authors |
今井 敏博
|
Self DOI | |
Journal Title |
Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science
|
ISSN | 13425331
|
NCID | AN00257966
|
Volume | 53
|
Start Page | 73
|
End Page | 81
|
Order | 08
|
Published Date | 2003-02-27
|
Language |
jpn
|
Abstract | 本研究では,中学生への測定結果から,子どもからみた親の数学や子どもの数学学習への意識を測定する尺度を構成した。父に関して4つのカテゴリー尺度,母に関して4つのカテゴリー尺度を構成した。次に,子どもの数学への情意的要因(動機づけ,好意性,自己概念,価値意識,不安)と,子どもからみた親に関するカテゴリー尺度との関連について,男子,女子,父親,母親の各々の関連の様相を検討した。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|
Accession No. | KJ00000162662
|