ID 1245
FullText File
Title Alternative
Relationships between Students' Attitudes toward Mathematics and Students' Perception toward Parents'Feelings about Mathematics and Mathematics Learning
Authors
今井 敏博
Self DOI
Journal Title
Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science
ISSN
13425331
NCID
AN00257966
Volume
53
Start Page
73
End Page
81
Order
08
Published Date
2003-02-27
Language
jpn
Abstract
本研究では,中学生への測定結果から,子どもからみた親の数学や子どもの数学学習への意識を測定する尺度を構成した。父に関して4つのカテゴリー尺度,母に関して4つのカテゴリー尺度を構成した。次に,子どもの数学への情意的要因(動機づけ,好意性,自己概念,価値意識,不安)と,子どもからみた親に関するカテゴリー尺度との関連について,男子,女子,父親,母親の各々の関連の様相を検討した。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher
Accession No.
KJ00000162662