ID 154
FullText File
Title Alternative
How can exceptional children learn to become self-sufficient in a school for the handicapped? A study of the structure of learning to become self-sufficient (III)
Authors
田中 隆司
Self DOI
Journal Title
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of the Center for Educational Research and Training
ISSN
09182683
NCID
AA11198765
Volume
4
Start Page
179
End Page
188
Order
12
Published Date
1994-08-20
Language
jpn
Keywords
知的障害児
認識
生活力
2次的障害
認識主体
Abstract
生活力に視点を当てて,精神薄弱養護学校に在籍する子どもの行動を観察すると,3つの状態に分類できる。それらは,「閉鎖的主体の状態」,「開放的主体の状態」,「主体と環境が未分化な状態」である。好ましいのは「開放的主体の状態」であり,「閉鎖的主体の状態」,「主体と環境が未分化な状態」は,半ば2次的障害といってよく,改善のための教育が必要である。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher
Accession No.
KJ00004170581