ID 351
FullText File
Title Alternative
Achievement of Arithmetic and Mathematics on Prospective Elementary School Teachers : Focussing Students of Faculty of Education in Wakayama University
Authors
今井 敏博
Self DOI
Journal Title
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of Center for Educational Research and Training
ISSN
13468421
NCID
AA11806940
Volume
11
Start Page
121
End Page
125
Order
14
Published Date
2001-08-12
Language
jpn
Docuemnt Type
一般研究
Keywords
算数
数学
基礎学力
Abstract
最近,大学生の算数や数学の基礎学力の低下が論じられている。小学校教員志望学生は,将来において算数教育に携わることを目指している学生であり,指導法を習得することに加えて,算数を中心とした学校数学の知識を獲得することも,重要である。そこで,本稿では,それらの学生への調査結果から,理数系コース学生とそれ以外のコース学生との間の,算数や数学の基礎学力の定着度の違いを見出したい。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher
Accession No.
KJ00004184536