ID | 351 |
FullText File | |
Title Alternative | Achievement of Arithmetic and Mathematics on Prospective Elementary School Teachers : Focussing Students of Faculty of Education in Wakayama University
|
Authors |
今井 敏博
|
Self DOI | |
Journal Title |
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of Center for Educational Research and Training
|
ISSN | 13468421
|
NCID | AA11806940
|
Volume | 11
|
Start Page | 121
|
End Page | 125
|
Order | 14
|
Published Date | 2001-08-12
|
Language |
jpn
|
Docuemnt Type | 一般研究
|
Keywords | 算数
数学
基礎学力
|
Abstract | 最近,大学生の算数や数学の基礎学力の低下が論じられている。小学校教員志望学生は,将来において算数教育に携わることを目指している学生であり,指導法を習得することに加えて,算数を中心とした学校数学の知識を獲得することも,重要である。そこで,本稿では,それらの学生への調査結果から,理数系コース学生とそれ以外のコース学生との間の,算数や数学の基礎学力の定着度の違いを見出したい。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|
Accession No. | KJ00004184536
|