ID 1287
FullText File
Title Alternative
The Investigations of Children with Special Educational Support in Regular Classroom : Investigations into the Actual Conditions of Children Suspected for Learning Disabilities, Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and/or High Function Autism
Authors
出口 倫也
小野 次朗
Self DOI
Journal Title
Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science
ISSN
13425331
NCID
AN00257966
Volume
55
Start Page
21
End Page
29
Order
05
Published Date
2005-02-28
Language
jpn
Abstract
平成13年に文部科学省から提言された「21世紀の特殊教育の在り方について(最終報告)」では、小・中学校の通常の学級に在籍する軽度の障害のある児童生徒に対して、特別な教育的支援を積極的に進めていく方針が示された。今後、通常学級において、一人一人のニーズに対応した、特別な教育的支援の在り方を検討していくためには、そこに在籍する児童生徒について調査を行い、その実態を把握することが欠かせないと考える。そこで、A市小学校の通常学級に在籍する児童1,201名を対象として、学習障害、注意欠陥
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher
Accession No.
KJ00004192468