ID 168
FullText File
Title Alternative
Some Problems in the Chemical Education and the Development of Teaching Materials (4). Numbers of Experiments in the Chemical Education for Senior Highschool Students not Going on to the Chemical Course of University.
Authors
楠山 芳章
山川 佳孝
DOI
Journal Title
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of the Center for Educational Research and Training
ISSN
09182683
NCID
AA11198765
Volume
5
Start Page
139
End Page
145
Order
09
Published Date
1995-08-20
Language
jpn
Docuemnt Type
一般研究
Docuemnt Type Alternative
Research Paper
Keywords
化学実験
化学
化学嫌い
Abstract
この報告は大学に進学しなかった者が高校において学んだ化学及び化学実験についてどのように受け止めているかについて調査した結果を記述したものである。調査対象は高等看護学院学生で,非理科系学生と答えた者が93.1%で実質的に非理科系の学生の意識調査とみなされる。調査対象者43名全員が化学に関連した実験について嫌悪感情を抱いておらず,14人が楽しかったと答えている。化学実験は化学を勉学する具体的な作業であり,授業にこれを多く取り入れることが理科及び化学離れを防ぐ有効な教育手段であることが理解できる。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher
Accession No.
KJ00004170595