ID | 203 |
FullText File | |
Title Alternative | Children's Thinking about "Area" in Arithmetic : Introduction of "Area" in the Fourth Grade
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Authors |
今井 敏博
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Self DOI | |
Journal Title |
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of the Center for Educational Research and Training
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ISSN | 09182683
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NCID | AA11198765
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Volume | 7
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Start Page | 81
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End Page | 88
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Order | 12
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Published Date | 1997-08-24
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Language |
jpn
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Docuemnt Type Alternative | Research Paper
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Keywords | 算数
広さ
面積
量と測定
求積
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Abstract | 小学校第4学年の単元「面積」の導入段階で,広さの概念についての実態を調べたところ,周りの長さと広さを関連させて考える児童が比較的多いことがわかった。そこで,四角形を比較させる活動をさせることにより,それらのミスコンセプションを改めさせ,直接比較や直接測定から間接比較や間接測定へと,発展させるような学習場面が必要であると思われる。本稿は,実態の分析と授業実践についての一考察である。
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Content Type |
Departmental Bulletin Paper
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Text Version |
publisher
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Accession No. | KJ00004170630
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