ID 3342
FullText File
Title Alternative
Effectiveness of “Play” Activities which are Developed from Children’s Tweets : Clued from the Practice of “Ichipika Project”
Authors
IWANO, Kiyomi Faculty of Education researchmap
西端 幸信
DOI
Journal Title
Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science
ISSN
13425331
NCID
AN00257966
Volume
68
Issue
2
Start Page
101
End Page
107
Order
14
Published Date
2018-02-23
Language
jpn
Abstract
本稿は、小学校低学年児童の生活の中心をなす「遊び」は、人間の主体性の確立の根幹となる活動であり、子どもの成長にとって、大きな意味をもっていること、幼児教育と小学校教育をつなぐ生活科のスタートプログラムとして、最も重要な要素であることを考察し、和歌山市立小学校で実践された生活科単元「いちぴかプロジェクト」取り組みから、2学期の実践に基づく「いちぴかプロジェクトの実践Ⅰ」および3学期の取り組み「いちぴかプロジェクトの実践Ⅱ」の考察を通して、「遊び」活動の有効性を実践に即して明らかにしたものである。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher