ID | 3556 |
FullText File | |
Title Alternative | Science Teaching Practice in Junior High School Learned from the Next Government Guidelines
|
Authors |
OKUDA, Masashi
|
Self DOI | |
Journal Title |
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
|
ISSN | 2432678X
|
NCID | AA12779311
|
Volume | 3
|
Start Page | 97
|
End Page | 103
|
Order | 14
|
Published Date | 2019-03-25
|
Language |
jpn
|
Docuemnt Type | 研究報告・ノート
|
Keywords | 次期学習指導要領
アクティブ・ラーニング
活動段階
教材としてのIH調理器
|
Abstract | 今回、次期学習指導要領に基づいて、生徒の身近な生活の中にある「IH調理器」を教材とし、生徒の興味・関心を引くことを意識した授業を実践した。その結果、普段の授業では教材に興味を示さなく、学習に対して自身がない生徒も意欲的に取り組むことができた。さらに、演示実験や班で協働して学ばせることも効果的であることがわかった。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|