ID | 366 |
FullText File | |
Title Alternative | Perception toward Enjoyment of Mathematics and Mathematics Achievement on Prospective Elementary School Teachers : Putting Focus on the Students of Faculty of Education in Wakayama University
|
Authors |
今井 敏博
|
Self DOI | |
Journal Title |
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of Center for Educational Research and Training
|
ISSN | 13468421
|
NCID | AA11806940
|
Volume | 12
|
Start Page | 97
|
End Page | 103
|
Order | 09
|
Published Date | 2002-08-12
|
Language |
jpn
|
Docuemnt Type | 一般研究
|
Keywords | 算数教育
数学教育
態度
|
Abstract | 本研究では,小学校教員免許取得志望学生である大学生を対象として,小学校,中学校,高等学校での,算数・数学への好き・嫌い,算数・数学の成績の良い・悪いについての意識とその理由を問い,回答の状況を調べることを目的とした。算数・数学の好き嫌いと成績について,好き-良い,嫌い-悪いが統計的にも有意に多かった。人数的には少ないが,嫌い-良いや好き-悪いと回答した人の理由には,算数・数学教育実践上留意すべき点が含められていた。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|
Accession No. | KJ00004184551
|