ID 4754
FullText File
Title Alternative
Attractive foreign language education in elementary schools created from the perspective of international education and cross cultural understanding : looking back on the results in foreign language education of Wakayama
Authors
FUSIMOTO, Noriko Faculty of Education researchmap
Self DOI
Journal Title
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
ISSN
2432678X
NCID
AA12779311
Volume
6
Start Page
11
End Page
19
Order
03
Published Date
2022-03-25
Language
jpn
Docuemnt Type
特集論文
Keywords
小学校外国語教育
国際理解教育
異文化理解教育
多文化共生
文化的多様性
Abstract
文化的多様性に気づき、多文化社会の中で異なる考えや文化をもつ世界の人々と外国語を通じて積極的にコミュニケーションを図ろうとする態度や能力を養っていくこと、また小学校段階から英語嫌いをつくらない魅力ある外国語教育を行っていくことについては小学校外国語教育の授業づくりが鍵となる。本稿では、和歌山県における小学校外国語教育の成果を振り返りつつ、国際理解教育・異文化理解教育の視点からつくる魅力ある小学校外国語教育の可能性について論じた。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher