ID 5232
FullText File
Title Alternative
Learning and Awareness of Young Teachers through Research Presentations : Lessons of “Life of the Sea” and “The Letter”
Authors
KINOSHITA, Shinji
TANAKA, Akane
Self DOI
Journal Title
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
Publisher
和歌山大学大学院教育学研究科教職開発専攻(教職大学院)
ISSN
2432678X
NCID
AA12779311
Volume
8
Start Page
105
End Page
111
Order
14
Published Date
2024-01-30
Language
jpn
Docuemnt Type
資料
Keywords
若年教員
授業実践力の向上
国語科
海のいのち
お手紙
Abstract
現行の全国学力・学習状況調査が実施されて15 年。和歌山県は、小・中学校共に国語科の調査結果で全国平均を大きく下回ることが多く、授業改善が急務であった。本稿では、特に国語科の授業改善に力を入れて取り組んできた和歌山市立四箇郷小学校において、赴任後間もない若年教員が、研究発表会での授業提案を通して、何を学び、何に気づいていったのかを詳述する。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher