ID | 121 |
FullText File | |
Title Alternative | A Study on Composition Writing and Self-evaluating Ability of Junior High School Students
|
Authors |
西山 由美子
|
Self DOI | |
Journal Title |
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of the Center for Educational Research and Training
|
ISSN | 09182683
|
NCID | AA11198765
|
Volume | 2
|
Start Page | 199
|
End Page | 208
|
Order | 19
|
Published Date | 1993-03-31
|
Language |
jpn
|
Keywords | 国語科教育
作文指導
自己評価力
|
Abstract | 生徒個々の作文の能力は,その作品が主たる評価の基盤とされ,作品のみによって,個々の作文の能力が判断されることが多い。しかし,自己の作品を評価する力(自己評価力)の生成過程もまた,各自の作文力の伸長に大きく関わるものである。そこで,自己評価力を作文学習における自己課題の設定能力と置き換えて,中学3年間の自己評価力と作文能力の相関を探り,望ましい作文学習の方向性を見出したい。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|
Accession No. | KJ00004170548
|