ID 3556
FullText File
Title Alternative
Science Teaching Practice in Junior High School Learned from the Next Government Guidelines
Authors
OKUDA, Masashi
Self DOI
Journal Title
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
ISSN
2432678X
NCID
AA12779311
Volume
3
Start Page
97
End Page
103
Order
14
Published Date
2019-03-25
Language
jpn
Docuemnt Type
研究報告・ノート
Keywords
次期学習指導要領
アクティブ・ラーニング
活動段階
教材としてのIH調理器
Abstract
今回、次期学習指導要領に基づいて、生徒の身近な生活の中にある「IH調理器」を教材とし、生徒の興味・関心を引くことを意識した授業を実践した。その結果、普段の授業では教材に興味を示さなく、学習に対して自身がない生徒も意欲的に取り組むことができた。さらに、演示実験や班で協働して学ばせることも効果的であることがわかった。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher