ID | 128 |
FullText File | |
Title Alternative | Mathematics for prospective teachers in faculty of education : On the topological spaces
|
Authors |
今岡 光範
|
Self DOI | |
Journal Title |
Faculty of Education, Wakayama University bulletin of the Center for Educational Research and Training
|
ISSN | 09182683
|
NCID | AA11198765
|
Volume | 3
|
Start Page | 13
|
End Page | 22
|
Order | 03
|
Published Date | 1994-03-31
|
Language |
jpn
|
Keywords | 数学教育
位相空間
専門教科
理解度
|
Abstract | 筆者は,教育学部での数学の専門教科における,学生の授業に対する目的意識と理解度に関心を持っている。[1]では実数の概念を扱う授業を取り上げ,[2]では線形代数の授業を取り上げて,それぞれの授業の意図と,それに対する受講生の理解の現状を報告した。ここでは,位相空間に関する授業について報告する。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|
Accession No. | KJ00004170555
|