ID | 3396 |
FullText File | |
Title Alternative | Sociological study of active learning in a Moral Education class through observations about value from a various viewpoint
|
Authors | |
Self DOI | |
Journal Title |
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
|
Publisher | 和歌山大学教職大学院
|
ISSN | 2432678X
|
NCID | AA12779311
|
Volume | 2
|
Start Page | 91
|
End Page | 101
|
Order | 13
|
Published Date | 2018-03-23
|
Language |
jpn
|
Keywords | 道徳
コールバーグ
ジレンマ教材
価値の明確化
子ども哲学
|
Abstract | 近年の道徳教育改革の結果、「特別の教科 道徳」が設置されることとなり、「考え、議論する道徳」という道徳の授業のあり方がいま求められている。それは、価値の複数性を前提とした道徳の授業ということである。この論文では、この価値の複数性を前提にした道徳の授業という視点から、戦後の道徳の授業づくりの実践の展開を検討し、そこから求められる「考え、議論する道徳」の授業の課題について論じる。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|