ID | 3425 |
FullText File | |
Title Alternative | Study, Practice and learn together with a foreign student and the primary schoolchild : Through tea ceremony and traditional child's play
|
Authors |
YAMADA, Keiko
International Student Affairs Division
|
Self DOI | |
Journal Title |
Bulletin of Organization for Cross-Curricular and Cross-Disciplinary Education
|
ISSN | 24336130
|
NCID | AA12815903
|
Volume | 1
|
Start Page | 39
|
End Page | 45
|
Order | 06
|
Published Date | 2018-03-26
|
Language |
jpn
|
Keywords | 日本語教育
実践研究
異文化理解
伝統文化
茶道
|
Abstract | 本稿では,「自文化理解」「異文化理解」を実現する「異文化交流の場」として,留学生と日本人児童との「茶道」「伝統的な日本の遊び」の共修を行い,より深い交流の前準備として,お互いの不安感を取り除くこと,さらに日本文化に対する苦手意識を払拭させることを試み,年代の違いをこえた共修の在り方について実践研究を行った。
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Text Version |
publisher
|