ID 3881
FullText File
Title Alternative
Learning designs to Enhance Reading Comprehension of Expository Texts in Japanese : Language Lessons : Focusing on the Lower Grade Students of Elementary School
Authors
YOKOI, Shiho
Self DOI
Journal Title
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
ISSN
2432678X
NCID
AA12779311
Volume
4
Start Page
1
End Page
8
Order
01
Published Date
2020-03-25
Language
jpn
Docuemnt Type
特集論文
Keywords
教材にふさわしい言語活動の設定
動作化
低学年
国語
説明文
Abstract
国語の授業は何のために行われるのだろうか、また「深い学び」につながる国語科授業改善とはどういうことなのかについて、低学年で行った実践をもとに、子供たちの発達段階に適切な言語活動を通して国語科で理解し表現する資質・能力を育成する、そのような授業のあり方について様々な視点から探った。特に教材にふさわしい言語活動を通して子供の資質・能力を育成するために、どのような工夫があれば、子供が思考を深めることができるのかに焦点を当てた。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher