ID 3396
FullText File
Title Alternative
Sociological study of active learning in a Moral Education class through observations about value from a various viewpoint
Authors
Self DOI
Journal Title
Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education
Publisher
和歌山大学教職大学院
ISSN
2432678X
NCID
AA12779311
Volume
2
Start Page
91
End Page
101
Order
13
Published Date
2018-03-23
Language
jpn
Keywords
道徳
コールバーグ
ジレンマ教材
価値の明確化
子ども哲学
Abstract
近年の道徳教育改革の結果、「特別の教科 道徳」が設置されることとなり、「考え、議論する道徳」という道徳の授業のあり方がいま求められている。それは、価値の複数性を前提とした道徳の授業ということである。この論文では、この価値の複数性を前提にした道徳の授業という視点から、戦後の道徳の授業づくりの実践の展開を検討し、そこから求められる「考え、議論する道徳」の授業の課題について論じる。
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Text Version
publisher