観光学 24
2021-03-15 発行

企業の「社会的責任」から「サスティナビリティ・責任」へ : 企業の社会的責任の進展を希求して

From Corporate Social Responsibility to Corporate Sustainability and Responsibility : Understanding Development of the Theory on Corporate Social Responsibility in Tourism
大橋 昭一
フルテキストファイル
Self DOI [info:doi/]
本文言語
日本語
開始ページ
9
終了ページ
20
記事種別(和)
研究論文
キーワード(和)
企業の社会的責任
企業のサスティナビリティ・責任
シェアリング経済
キーワード(欧)
corporate social responsibility
corporate sustainability and responsibility
sharing economy
抄録(欧)
This paper engages with the problems of development in the concept from“ corporate social responsibility”to“ corporate sustainability and responsibility”,which was primary advocated by Wayne Visser in the 2000’s, when the rise of a new management orientation and business principles for downsizing and layoffs had become to enjoy popularity among large corporations in America since the 1990’s.
著者版フラグ
出版者版