和歌山大学クロスカル教育機構研究紀要 4
2023-03-31 発行

ドイツ語学習 : 学習者と教員それぞれの観点からの対面授業とオンライン授業の学習効果比較

German lesson in face-to-face class and online class compared from the perspective of learners and the teacher
フルテキストファイル
Self DOI [info:doi/]
本文言語
日本語
開始ページ
120
終了ページ
129
記事種別(和)
実践報告
キーワード(和)
ドイツ語学習
対面授業
オンライン授業
共同学習
キーワード(欧)
German lesson
face-to-face class
online class
collaborative learning
抄録(欧)
The results of opinion interviews with students who studied German in face-to-face classes in the first semester 2022 and in Zoom classes in the second semester 2022 showed that, contrary to the author’s expectations, the majority preferred face-to-face classes to Zoom classes. They reported that they could communicate and learn with other students more effectively than they did in online classes.
著者版フラグ
出版者版