Bulletin of Organization for Cross-Curricular and Cross-Disciplinary Education 1
2018-03-26 発行

Study, Practice and learn together with a foreign student and the primary schoolchild : Through tea ceremony and traditional child's play

留学生と児童との共修についての実践研究 : 茶道・伝統的な遊びを通して
YAMADA, Keiko International Student Affairs Division
FullText File
Self DOI
Language
jpn
Start Page
39
End Page
45
Keywords
日本語教育
実践研究
異文化理解
伝統文化
茶道
Abstract
本稿では,「自文化理解」「異文化理解」を実現する「異文化交流の場」として,留学生と日本人児童との「茶道」「伝統的な日本の遊び」の共修を行い,より深い交流の前準備として,お互いの不安感を取り除くこと,さらに日本文化に対する苦手意識を払拭させることを試み,年代の違いをこえた共修の在り方について実践研究を行った。
Text Version
publisher