Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education 3
2019-03-25 発行

The Efforts of the cooperative study about the junior high school art ceramic art class : The trial of the cooperation with the university teachers who aimed to promote human relations formative effect and so on

中学校美術・陶芸授業における共同学習の取組 : 人間関係形成力促進を目指した大学教員等との協働の試み
IIMURA, Hiroaki
FUJITA, Eriko Faculty of Education
FullText File
DOI
Language
jpn
Start Page
123
End Page
127
Keywords
中学校美術・陶芸
共同学習
協働
人間関係形成力
Abstract
大学教員と附属中学校美術教師と教育相談心理士の三者協働により企画実践した中学校美術・陶芸授業における共同学習の取組を報告した。「土」を素材とした非言語性の活動は、生徒のほどよい創造的退行と生徒同士の人間関係形成力を促す効果があった。教員の協働立案が、生徒同士の協働、さらには生徒と教員の協働体験を生んだ。
Category (Wakayama)
370 Education
Text Version
publisher