和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 74
2024-02-08 発行

トーランスの創造性テストの再考と試行Ⅳ : 大学生対象の調査と分析

Reconsideration and trial of Torrance’ s creativity test Ⅳ : Survey and analysis of college students
櫻井 晋伍 福岡県立大学
犬童 昭久 九州ルーテル学院大学
王寺 直子 認定こども園あかさかルンビニー園
栗山 裕至 佐賀大学
白石 恵里 大分県立芸術文化短期大学
樋口 和美 福岡女子短期大学
前村 晃 佐賀大学名誉教授
フルテキストファイル
Self DOI [info:doi/]
本文言語
日本語
開始ページ
35
終了ページ
42
記事種別(和)
論文
抄録(欧)
This paper is a study of children’s creativity development based on the Creativity Test by E.P.Torrance (1915-2003). In this study, we conducted a drawing development and creativity demonstration survey of college students and a survey of behavioral characteristics of college students in their early childhood. Based on the results,we captured the relationship between drawing and behavioral characteristics and discussed the factors necessary to foster rich creativity. The results suggest that in order to develop and demonstrate creativity, educational support that fosters a positive attitude toward things from early childhood.
著者版フラグ
出版者版