Graduate School of Teacher Education Wakayama University bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education 4
2020-03-25 発行

The Efforts of the cooperative study about the special education school art metal art class : The trial of the cooperation with the university teachers who aimed to promote human relations formative effect and so on

特別支援学校美術・金属授業における共同学習の取組 : 人間関係形成力促進を目指した大学教員等との協働の試み
FullText File
Self DOI
Language
jpn
Start Page
113
End Page
117
Keywords
特別支援学校美術・金属
共同学習
協働
人間関係形成力
Abstract
大学教員(美術・附属三校教育相談)と附属中学校美術、技術教員、特別支援学校美術担当教員の協働により、企画実践した特別支援学校美術・金属加工創作授業における共同学習の取組を報告する。素材としての「金属」に親しみ、生徒の創造的活動、生徒同士の人間関係形成力育成を目的に複数教員の協働立案授業の結果、特別支援学校における専門教科学習機会の創出、体験的・多角的な学びの保障、生徒同士、さらには生徒と教員の協働を促進した。
Text Version
publisher